Vells i nous camins de la regulació laboral a les pimes a Europa: tendències i desafiaments per a la competitivitat econòmica i la sostenibilitat social

El projecte té com a objectiu l’estudi dels mecanismes de regulació del treball dins de les petites empreses ubicades en l’àrea de la Toscana, amb especial atenció a l’especificitat de les pràctiques de regulació institucional i de negociació social a nivell local, i a la mútua influència amb les pràctiques organitzatives dins de les empreses.

S’estructura en tres fases: disseny teòric i metodològic; exploració d’ampli abast en l’àmbit local, centrant-se en les característiques bàsiques de les empreses i en aquells aspectes lligats a les vies de la regulació laboral a la Toscana i estudis de cas.
Per tal d’ampliar el marc conceptual i, sobretot, per analitzar la importància dels contextos territorials elegits dins de l’escena internacional, la investigació inclou una comparació amb Espanya i, en particular, amb la zona de Catalunya, com a regió que presenta elements de similitud.

Data d’inici: 01/01/2013

Data fi: 01/12/2015

Finançament: Ministero dell’Istruzione, dell’università e della Ricerca (Italia)

Referència finançament: 210C7L7K7

Investigador responsable: Ida Regalia (Università degli Studi di Milano)

Equip: Antonio Martín, Óscar Molina

MARTÍN ARTILES, Antonio; MOLINA, Óscar (2015): “¿Participación financiera para sostener las pensiones? Entre la Democracia Industrial y la Motivación“. Cuadernos de Relaciones Laborales, Vol. 33, Núm. 2, 397-422.

Aquesta entrada ha esta publicada en General, Línies de recerca, Projectes europeus, Projectes finalitzats, Projectes finalitzats, Projectes finalitzats, Recerca, Relacions laborals i organització del treball, Tots. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.