Validació qualitativa de l’estudi de la situació i perspectives laborals en el barri de l’Erm

El projecte vigent és continuació d’una recerca desenvolupada durant un any, i finalitzada al maig del 2008, al barri de l’Erm de Manlleu entorn a la situació i la problemàtica laboral de la seva població. Aquesta investigació es va dur a terme en el marc del Projecte d’Intervenció Integral del Barri de l’Erm desenvolupat a partir de la Llei de Barris de la Generalitat per encàrrec del Institut de Desenvolupament de l’Erm (IDE) de l’ajuntament de Manlleu.
La investigació, a més de la realització de un nombre important d’entrevistes a actors socials significatius, així com del pertinent anàlisi documental i estadístic, va comptar amb la realització d’una enquesta al conjunt de la població en edat laboral del barri que va obtenir un molt elevat nivell de respostes. Aquestes eines van permetre concloure l’estudi amb un seguit de propostes d’actuació en el terreny del foment de l’ocupació. Precisament, el seguiment i avaluació de la concreció d’aquestes propostes és l’objectiu del projecte ara en marxa i que es desenvolupat per l’Andreu Lope coordinador, igualment, de l’equip (format també per Laia Castelló i Joan Rodríguez) que va fer l’estudi inicial.
Alguna de les mesures proposades ja s’han implementat, com és el cas de la celebració d’un Fòrum de Debat amb la participació dels principals actors socials del barri i del municipi, així com d’empreses i centres de formació. Del Fòrum derivaren concrecions específiques de les propostes que van resultar de l’estudi inicial. En els propers mesos es dissenyaran polítiques específiques, en el marc del recolzament a les empreses (especialment a les pimes) o en el de la formació (en l’àmbit del comerç, del metall, etc.) entre d’altres. La participació en aquest disseny, el seguiment de la seva concreció i l’avaluació dels seus resultats seran els elements més significatius del projecte. Un projecte que té com a punt de mira l’enfortiment de la cohesió social en el barri de l’Erm, partint de l’idea que la millora de la situació dels seus habitants respecte a l’ocupació i el mercat de treball és un element fonamental per aconseguir-lo.

Data d’inici: 01/12/2007

Data fi: 01/12/2008

Finançament: Institut de Desenvolupament de l’Erm

Investigador responsable: Andreu Lope

Web relacionada: http://www.barrierm.cat/

Aquesta entrada ha esta publicada en Convenis, Desenvolupament i polítiques locals, General, Línies de recerca, Projectes finalitzats, Projectes finalitzats, Projectes finalitzats, Recerca, Tots. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.