Relacions laborals europees, nacionals i transnacionals: mans visibles i invisibles en entorns salarials europeus i nacionals – ENTIRE VIEW

Aquest projecte, coordinat pel Prof. Bernd Brand de la Durham University Business School i finançat per la Comissió Europea, té com a objectiu general investigar i analitzar les raons de les diferències en l’evolució salarial dins dels estats membres de la Unió Europea (UE). El projecte analitzarà si les estructures i els mecanismes de les relacions laborals poden fer front als canvis en l’entorn socioeconòmic i com el fan i, en particular, amb polítiques derivades del Semestre Europeu i la Unió Econòmica i Monetària, però també amb els objectius definits en l’estratègia Europa 2020.

El projecte té com a objectiu identificar i mapejar grups potencials de països amb desenvolupaments salarials i característiques similars del sistema de relacions laborals (amb un enfocament en la governabilitat dels desenvolupaments salarials).
També identificarà a quin nivell els actors de les relacions laborals a la Unió Europea estan ‘interconnectats’ entre si i quines xarxes existeixen (és a dir, sector o país).
La recerca també destacarà quines estructures i mecanismes de relacions laborals en quin país (o grup de països) poden coordinar el seu comportament i resultats transnacionalment per a complir amb els objectius de política transnacionals (definits) i, per tant, són compatibles amb les polítiques europees que sorgeixen de la Semestre europeu però també d’una moneda comuna.

Data inici: 01/03/2018
Data fi: 31/01/2021
Finançament: DG Employment, Social Affairs and Inclusion, EUROPEAN COMMISSION
Referència: VS/2018/0017
Investigador principal: Oscar Molina
Equip: Alejandro Godino

Aquesta entrada ha esta publicada en General, Línies de recerca, Projectes europeus, Projectes finalitzats, Projectes finalitzats, Projectes finalitzats, Recerca, Relacions laborals i organització del treball, Tots. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.