Relacions en processos de transició política. Estudi comparat de models: Argentina, Espanya

L’objectiu d’aquest estudi comparatiu és realitzar una aproximació bibliográica a les relacions laborals durant el procés de transició des de règims autoritaris a democràcies pluralistes. La transició espanyola i el seu procés de consolidació constitueïx avui un model de referència per a nombrosos països i es coneix com a exemple del model de transició denominat de reforma pactada/ruptura pactada, que ha possibilitat una transició suau i sense traumes socials importants. Per això és de summe interès comparar els casos d’Argentina, Cuba, Mèxic i Espanya, a fi d’observar les similituds i generalitats comunes que ens permetin esbossar alguns elements teòrics sobre les transicions.

Data d’inici: 01/11/1993

Data fi: 01/03/1996

Finançament: Ministerio de Educación y Ciencia- Subdirección General de Cooperación Internacional

Investigador responsable: Fausto Miguélez

Equip: Antonio Martín, J. Carlos Torre (Instituto Torcuato di Tella-Buenos Aires. Universidad de San Diego-California.)

Aquesta entrada ha esta publicada en General, Línies de recerca, Projectes finalitzats, Projectes finalitzats, Projectes finalitzats, Projectes I+D, Recerca, Relacions laborals i organització del treball, Tots. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.