Ocupació i recursos humans a la indústria financera espanyola

La investigació es centra en els processos de canvi en la gestió dels recursos humans i la seva repercussió sobre les relacions laborals en el sector bancari. Es parteix d’una dicotomia respecte a les estratègies managerials de mobilització de la força de treball. D’una banda, s’aprofundeix en els nous models de gestió, reconeguts sota la rúbrica de gestió dels recursos, els quals es caracteritzarien per implicar canvis que tenen a veure amb el contingut del treball mateix -més realitzador, menys alineant-, per una major formació, per un major reconeixement de la participació dels treballadors en la millora de la producció i per l’existència de més cooperació entre les parts. Això, sense deixar de tenir en compte aquelles estratègies que es basen en la reducció del cost de la producció a través de baixos salaris.. Així doncs es tracta d’identificar aquest tipus d’estratègies als diferents països i empreses i veure com estan afectades per un context institucional més ampli. Així ee subratlla que les relacions laborals i les polítiques de recursos humans no són un domini d’activitat independent i que, per això, l’àmbit d’estudi ha d’abastar estructures econòmiques, socials i culturals més àmplies.

Data d’inici: 01/04/1994

Data fi: 01/06/1996

Finan̤ament: Sloan School of Management РMassachussets Institute of Technology

Investigador responsable: Fausto Miguélez

Equip: Cecilia Castaño (coord.), Carlos Prieto, Patricia Ferrer, Clara Llorens, Joel Martí, Joan Miquel Verd, Enrico Mora

Miguélez, F. (1999): “Employment Relations in the Spanish Banking Industry: Big changes” a: VV.AA. From Tellers to Sellers: Changing Employment Relations in Banks, Cambridge Massachussets: MIT Press. (ISBN 0-262-18193-2)

Aquesta entrada ha esta publicada en Convenis, General, Línies de recerca, Projectes finalitzats, Projectes finalitzats, Projectes finalitzats, Recerca, Relacions laborals i organització del treball, Tots. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.