Mobilitat social intrageneracional i trajectòries ocupacionals segmentades – DINAMOS

DINAMOS és l’acrònim de Dinàmiques de mobilitat social a Espanya, projecte coordinat que compta amb el finançament del Ministeri de Ciència i Innovació en el marc dels programes estatals de Generació de Coneixement i Enfortiment Científic i Tecnològic del Sistema d’I+D+i i d’I+D+i orientada als Reptes de la Societat, convocatòria 2019.
Com a projecte coordinat està format per dos subprojectes:

-DINAMOS1 (Referència PID2019-106548GB-C21): Mobilitat social intrageneracional i trajectòries ocupacionals segmentades, coordinat pel Centre d’Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball de la Universitat Autònoma de Barcelona, sent l’investigador principal el Dr. Pedro-López-Roldán.
-DINAMOS2 (Referència PID2019-106548GA-C22): Mobilitat social intergeneracional: l’educació com a mecanisme explicatiu, coordinat des del Departament de Sociologia de la Universitat Pablo de Olavide, sent la investigadora principal la Dra. Sandra Fachelli. Compta amb la col·laboració d’investigadors/as de la Universidad de la Laguna i de la Universidad de Sevilla.

El projecte científic es destina a investigar les dinàmiques del canvi social i de transmissió de les desigualtats socials que podem observar al llarg del temps, tant en termes de mobilitat social intrageneracional com de mobilitat social intergeneracional, centrades especialment en els àmbits ocupacional i educatiu.

Data d’inici: 01/06/2020
Data fi: 30/05/2023
Finançament: Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades
Referència: PID2019-106548GB-C21
Investigador principal: Pedro López Roldán
Equip: Antonio Martín Artiles, Andreu Lope, Pilar Carrasquer;Cristian Segura, José Zawadsky, Claudia Baeza

Publicacions

Fachelli, S., Jorrat, J., & López-Roldán, P. (2021). Movilidad de clase intergeneracional sobre cohortes de nacimiento en Argentina y España. Revista Española De Sociología, 30(3), a59. https://doi.org/10.22325/fes/res.2021.59

Web projecte

Aquesta entrada ha esta publicada en Línies de recerca, Mobilitat i desigualtat social, Projectes en curs, Projectes en curs, Projectes en curs, Projectes I+D, Recerca, Tots. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.