Integració en el mercat laboral de sol·licitants d’asil i refugiats als principals països de la UE

La migració és un dels temes centrals de les polítiques europees i també un tema crucial per als sindicats. El flux de refugiats que va arribar a Europa sense estar preparada en 2015/2016 necessita polítiques de suport addicionals. Els estats membres es veuen afectats de manera particular per diferents fluxos i tipus de migració. Aquest projecte, coordinat per l’European Trade Union Institute (ETUI) se centra en els principals països receptors de sol·licitants d’asil a la UE15 (Àustria, França, Alemanya, Itàlia, Suècia, Espanya i els Països Baixos), analitzant les principals polítiques relacionades amb l’accés als serveis de benestar i l’accés a l’ocupació.

Data d’inici: 01/02/2019
Data fi: 01/02/2020
Finançament: EUROPEAN TRADE UNION INSTITUTE
Investigador responsable: Alejandro Godino
Equip: Daniel Barrientos

Publicacions

Godino, Alejandro; Barrientos Sánchez, Daniel (2021): Permitted to work but lacking opportunities to integrate – asylum seekers and refugees on the mezzanine in Spain. A: Betwixt and between: Integrating refugees into the EU labour market. p. 219-245. Brussels: ETUI. https://ddd.uab.cat/record/235682

Aquesta entrada ha esta publicada en Convenis, Ocupació i transformacions en el mercat de treball, Projectes finalitzats, Projectes finalitzats, Projectes finalitzats, Recerca, Tots. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.