Guillaume Dumont

Equip / Professors investigadors

Guillaume Dumont

Investigador Post doctoral Juan de la Cierva

Guillaume va obtenir el doctorand conjunt internacional (2015) en Sociologia per la Universitat de Lió i en Antropologia Social per la Universitat Autònoma de Madrid.

Abans d’incorporar-se al QUIT, va treballar com a investigador a l’Escola de Negocis OBS i com a professor assistent de Sociologia a la Universitat de Lió (UCBL1 / França), així com també va realitzar recerques a l’Escola Internacional de Negocis de Jönköping. (JIBS / Suècia), el Royal Melbourne Institute of Technology (RMIT / Austràlia); l’Institut Interdisciplinari d’Internet (IN3 / Espanya) i el Departament de Sociologia de la Universitat d’Acolorit en Boulder (CU / EUA).

Ha presentat el seu treball i ha estat convidat a parlar en prestigioses institucions de recerca com Harvard University / RCC; RMIT; Escola de Negocis de Leeds; Universitat de McGill o la Universitat d’Oxford.

Durant els últims anys, ha generat fons individuals per a dur a terme activitats de recerca i capacitació de diverses institucions, inclòs el Ministeri d’Economia, Indústria i Competitivitat d’Espanya (MINECO); l’Associació Britànica de Sociologia (BSA); l’Associació Europea de Sociologia (AQUESTA); el Centre d’Estudis Avançats de Madrid (EHEHI) i la Comissió Europea.

Universitat Autònoma de Barcelona
Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball
Campus UAB- C/ de la Fortuna, Edifici B
08193 Cerdanyola del Vallès (Barcelona)
Spain


Guillaume.Dumont@uab.cat
Curriculum Vitae
Web page

Interesos de recerca

La meva recerca integra el treball i la sociologia econòmica amb les teories de les organitzacions i l’esperit empresarial. Estudio etnogràficament la creació de valor a través de l’observació de com les persones creen coses en el treball i què les fa valuoses. Em centro específicament en la dinàmica del treball i en els processos d’avaluació i valoració i la recollida de dades empíriques inclouen esports professionals, noves empreses d’impacte social, acceleradors de negocis, fons d’inversió d’impacte i contractistes independents.

Crec que la recerca ha de demostrar rellevància social i una forma efectiva d’aconseguir aquest objectiu ha estat convertir els resultats de la recerca en resultats pràctics. A mesura que el treball de camp etnogràfic gira entorn del desenvolupament de relacions pròximes amb els participants de la recerca, representa una forma valuosa de construir ponts entre la recerca i els problemes de la vida real.

La meva recerca actual està finançada per una beca Juan de la Cierva (Mineco) en QUIT (UAB).

Publicacions destacades

Llibres:

“Brand ambassador”: Expertise, creativity and polyvalence in the self-employed economy. Paris: School for Advanced Studies in the Social Sciences - EHESS (Under contract - Forthcoming 2018).

Articles:

2017 Dumont, G. The labor of reputation building: An ethnographic perspective on creating individual reputation. Consumption, Market and Culture. (Accepted). (SSCI: Q3 Business, Scimago-scopus: Q1).

2017 Dumont, G. The beautiful and the damned: The work of new media production in professional rock climbing. Journal of Sport and Social Issues, 41(2), 99-117. (SSCI: Q2 Sociology, Scimago-scopus: Q1).

2017 Dumont, G. Relational labor, collaboration and professional rock climbing. In Hjorth, L., Horst, H., Bell, G., & Galloway, A (Eds.), The Routledge Companion to Digital Ethnography. (Pp. 121-131). London: Routledge.

2016 Dumont, G. Multi-layered labor: Entrepreneurship and professional versatility in rock climbing. Ethnography, 17(4), 440-459. (SSCI: Q2 Sociology, Scimago-scopus: Q1).

2016 Dumont, G. Understanding ethnographically athletes’ perception and experience of sponsorship: the case of professional rock climbing. European Sport Management Quarterly, 16(4), 525-542. (SSCI: Q2 Leisure and tourism; Scimago-scopus: Q1).

2016 Dumont, G. Reputational labor. Ethnographic insights on reputation building [In French]. Réseaux. Communication - Technologies - Société, 199, 165-190. (Scimago-scopus: Q2 Sociology).

2015 Dumont, G. Co-creation, participatory culture and new media: The entrepreneurial work of climbing photographers in digital times. Anthropology of Work Review, 36(1): 26-36. (Scimago-scopus: Q1 Anthropology).

Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.