L’efecte de la formació ocupacional sobre l’ocupació

Ponent: Álvaro Fernández Junquera

Institució: Universitat Autònoma de Barcelona, Centre d’Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball

Es presenta un estudi finançat pel Servei d’Ocupació de Catalunya i aborda una de les polítiques actives de mercat laboral que implementen els serveis públics d’ocupació a Espanya, en concret la formació ocupacional. Aquestes accions, dirigides prioritàriament al col·lectiu de persones desocupades, consisteixen en l’oferta de cursos de formació emmarcats en el sistema laboral. En el treball que s’exposa s’avalua l’efecte causal de la participació en cursos de formació ocupacional sobre la probabilitat d’aconseguir ocupació, a partir de les dades de la “Enquesta de Transició Educativa-Formativa i Inserció Laboral” i la “Enquesta d’Inserció Laboral dels Titulats Universitaris”, totes dues publicades per l’INE en 2019.

Data: 26/04/2022

Aquesta entrada ha esta publicada en Divulgació, General, Seminaris QUIT, Seminaris QUIT 2022. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.