Ponents: Daniel Barrientos
Institució: Universitat Autònoma de Barcelona, Centre d’Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball
La modalitat d’alternança dual en formació professional sorgeix a Espanya com a part de les polÃtiques europees per afavorir la formació i l’ ocupació juvenil. Tanmateix, l’absència de legislació detallada, els alts nivells d’ atur i l’absència de recursos, fruit de la crisi econòmica, o el paper insuficient de l’ administració pública, han desembocat en una sèrie de limitacions de la implementació del model. Aquestes han estat solucionades de maneres diverses entre Comunitats Autònomes, sectors productius, instituts i empreses, generant diferències significatives entre els models actuals a Espanya. Tot plegat impedeix concloure que l’FP dual, per si sola, afavoreixi la transició escola-treball, sinó que existeixen una sèrie de condicions que s’ han de complir en la seva implementació per aconseguir els efectes positius que es pretenen. Davant d’aquest procés, l’article estudia les perspectives dels actors socials que participen i posen en prà ctica el model per analitzar el desenvolupament i possibilitats de l’FP dual.
Data: 20/10/2021