Deslocalització i externalització en el sector TIC i la pèrdua de competències

Aquest projecte es realitza per encàrrec de la Federació Minerometalúrgica de CC.OO., formant part de les activitats de l’Observatori Industrial del Sector d’Electrònica, Tecnologia de la Informació i Telecomunicacions, creat l’any 2005 pel ministeri d’Indústria, Turisme i Comerç d’Espanya. L’objectiu del projecte és l’anàlisi dels processos de deslocalització i d’externalización que experimenten les empreses del sector d’electrònica, tecnologia de la informació i telecomunicacions, així com les seves repercussions en l’ocupació, en els seus aspectes quantitatius i qualitatius: volum d’ocupació, requeriments professionals, competències, qualificació, estabilitat-inestabilitat, autonomia i altres condicions d’ocupació. En aquest sentit, l’estudi persegueix conèixer quines són les estratègies empresarials lligades als processos d’internacionalització i privatització, i també les seves futures repercussions per al sector a Espanya. A més de l’estudi general del sector, el projecte inclou l’anàlisi de dues empreses significatives pel que fa a les seves estratègies de mercat.

Data inici: 01/09/2007

Data fi: 01/02/2008

Finançament: Federación Minerometalúrgica de CCOO

Investigador responsable: Ramon de Alós-Moner

Equip: Pablo López Calle (Universidad Complutense de Madrid), Rafael Ibáñez Rojo (Universidad Autónoma de Madrid)

ALÓS-MONER, Ramon; IBAÑÉZ, Rafael; LÓPEZ, Pablo (2008): “Deslocalización y externalización en el sector TIC y la pérdida de competencias“, en Observatorio industrial del sector de tecnologías de la información y las telecomunicaciones . Madrid: Federación Minerometalúrgica de CCOO, pp. 201-338

Aquesta entrada ha esta publicada en Convenis, General, Línies de recerca, Ocupació i transformacions en el mercat de treball, Projectes finalitzats, Projectes finalitzats, Projectes finalitzats, Recerca, Tots. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.