Daniel Barrientos Sánchez

Daniel Barrientos Sánchez

Personal Docent i Investigador

Llicenciat en Psicologia per la Universitat de Salamanca (USAL). Ha realitzat un Màster Universitari en Processos de Formació per la Universitat de Santiago de Compostel·la (USC) i un altre en Formació de Professorat, especialitat d’Orientació Educativa per la Universitat Nacional d’Educació a Distància (UNED).

Ha estat representant d’estudiants a la USAL i coordinador nacional del Col·lectiu d’Estudiants de Psicologia (CEP-PIE) (2010-2014) i ha participat en diferents voluntariats, l’últim a Grècia en un camp de refugiats (2016).

Al febrer de 2022, ha defensat la seva tesi titulada “La relació entre formació i ocupació en l’FP dual. Implicacions per a la transició escola–treball” dirigida pels doctors Antonio Martín Artiles i Andreu Lope Peña, que ha desenvolupat amb una ajuda predoctoral FPI, dins el projecte “Impacte de la formació en l’empresa sobre la trajectòria laboral dels joves. Propostes de millora” (ref. CSO2015-68134-R, AEI / FEDER, UE) .

Actualment es Personal Docent i Investigador en la Universidad Isabel I i col·labora amb els grups de recerca de la UAB QUIT i EFI en projectes de recerca sobre educació, joventut, Formació Professional Dual, segregació educativa i Bretxa Salarial de Gènere.

 

Interesos d’investigació

La seva recerca està centrada en la FP i FP Dual, transició Escola-Treball, trajectòries laborales, inserció laboral, Bretxa Salarial de Gènere, segregació educativa i refugiats.

Publicacions destacades

BARRIENTOS, Daniel (2022). La relación entre formación y empleo en la FP dual. Implicaciones para la transición escuela-trabajo.[Tesis doctoral]. Universitat Autònoma de Barcelona. http://hdl.handle.net/10803/674919

BARRIENTOS, Daniel (2021). La FP dual y el fomento del empleo juvenil. Gaceta sindical. Reflexión y debate,36, 153-176

GODINO, Alejandro; BARRIENTOS, Daniel (2021). Permited to work but lacking opportunities to integrate – asylym seekers and refugees on the mezzanine in Spain. In Béla GALCÓCZI (ed.) Betwixt and between: Integrating refugees into the EU labour market (pp. 219-246). Brussels: ETUI aisbl

BARRIENTOS, Daniel; MARTÍN-ARTILES, Antonio; LOPE, Andreu; CARRASQUER, Pilar (2020). Propuestas para mejorar y expandir la FP dualDipòsit Digital de Documents de la UAB https://ddd.uab.cat/record/219313

BARRIENTOS, Daniel; MARTÍN-ARTILES, Antonio; LOPE, Andreu; CARRASQUER, Pilar (2019). La FP dual y la transición de los jóvenes al mercado de trabajo: la visión de los agentes socialesAnuario IET de Trabajo y Relaciones Laborales, 6, 75-94.

MARTÍN-ARTILES, Antonio; BARRIENTOS, Daniel; MOLES, Benjamí, LOPE, Andreu (2019). Política de formación dual: discursos con Alemania en el imaginario. Política y Sociedad, 56 (1), 145-167.

MARTÍN-ARTILES, Antonio; LOPE, Andreu; BARRIENTOS, Daniel; MOLES, Benjamí; CARRASQUER, Pilar; MOLINA, Oscar (2018): Transición, trayectorias y discursos. Análisis de grupos de discusión. QUIT Working paper series, 23.

MARTÍN-ARTILES, Antonio; LOPE, Andreu; BARRIENTOS, Daniel; MOLES, Benjamí (2018): Aprendiendo a trabajar: trayectorias y discursos. Revista Española de Investigaciones Sociológicas, nº 164, 115-134.

MARTÍN-ARTILES, Antonio; LOPE, Andreu; CARRASQUER, Pilar; MOLINA, Oscar; BARRIENTOS, Daniel; MOLES, Benjamí (2017): Adecuación y demanda de formación en la empresa. La inencontrable adecuación entre formación y ocupación. Anuario IET de trabajo y relaciones laborales, 4.

MARTÍN-ARTILES, Antonio; LOPE, Andreu;CARRASQUER, Pilar; MOLINA, Oscar; MOLES, Benjamí; BARRIENTOS, Daniel (2017): Impacto de la formación en la empresa sobre las trayectorias laborales de los jóvenes. Definición del marco conceptual. Reflexiones en torno al reto de la formación en la empresa. QUIT Working paper series, 21.

Aquesta entrada ha esta publicada en Col·laboradors, El QUIT, Equip, General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.