Daniel Barrientos Sánchez
Personal Docent i Investigador
Doctor en Sociologia per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) amb la tesi “La relació entre formació i ocupació en l’FP dual. Implicacions per a la transició educació–treball” (2022), dirigida pel Dr. Andreu Lope Peña i el Dr. Antonio Martín Artiles.
És llicenciat en Psicologia per la Universitat de Salamanca (USAL), amb un Màster Universitari en Processos de Formació a la Universitat de Santiago de Compostel·la (USC) i un Màster en Formació del Professorat, especialitat d’Orientació Educativa, a la UNED.
Ha estat representant d’estudiants a la USAL i coordinador estatal del Col·lectiu d’Estudiants de Psicologia (CEP-PIE) entre 2010 i 2014. També ha participat en diversos projectes de voluntariat, l’últim en un camp de persones refugiades a Grècia (2016).
Actualment és Professor Ajudant Doctor a la Universidad de ValladolidAnteriorment i anteriorment ha estat Personal Docent i Investigador a la Universidad Isabel I. Col·labora amb els grups de recerca QUIT i EFI de la UAB en projectes sobre educació, joventut, Formació Professional Dual, segregació educativa i bretxa salarial de gènere.

Universidad de Valladolid
Interesos d’investigació
La seva recerca està centrada en la FP i FP Dual, transició Escola-Treball, trajectòries laborales, inserció laboral, Bretxa Salarial de Gènere, segregació educativa i refugiats.
Publicacions destacades
BARRIENTOS, Daniel (2022). La relación entre formación y empleo en la FP dual. Implicaciones para la transición escuela-trabajo.[Tesis doctoral]. Universitat Autònoma de Barcelona. http://hdl.handle.net/10803/674919
BARRIENTOS, Daniel (2021). La FP dual y el fomento del empleo juvenil. Gaceta sindical. Reflexión y debate,36, 153-176
GODINO, Alejandro; BARRIENTOS, Daniel (2021). Permited to work but lacking opportunities to integrate – asylym seekers and refugees on the mezzanine in Spain. In Béla GALCÓCZI (ed.) Betwixt and between: Integrating refugees into the EU labour market (pp. 219-246). Brussels: ETUI aisbl
BARRIENTOS, Daniel; MARTÍN-ARTILES, Antonio; LOPE, Andreu; CARRASQUER, Pilar (2020). Propuestas para mejorar y expandir la FP dual. Dipòsit Digital de Documents de la UAB https://ddd.uab.cat/record/219313
BARRIENTOS, Daniel; MARTÍN-ARTILES, Antonio; LOPE, Andreu; CARRASQUER, Pilar (2019). La FP dual y la transición de los jóvenes al mercado de trabajo: la visión de los agentes sociales. Anuario IET de Trabajo y Relaciones Laborales, 6, 75-94.
MARTÍN-ARTILES, Antonio; BARRIENTOS, Daniel; MOLES, Benjamí, LOPE, Andreu (2019). Política de formación dual: discursos con Alemania en el imaginario. Política y Sociedad, 56 (1), 145-167.
MARTÍN-ARTILES, Antonio; LOPE, Andreu; BARRIENTOS, Daniel; MOLES, Benjamí; CARRASQUER, Pilar; MOLINA, Oscar (2018): Transición, trayectorias y discursos. Análisis de grupos de discusión. QUIT Working paper series, 23.
MARTÍN-ARTILES, Antonio; LOPE, Andreu; BARRIENTOS, Daniel; MOLES, Benjamí (2018): Aprendiendo a trabajar: trayectorias y discursos. Revista Española de Investigaciones Sociológicas, nº 164, 115-134.
MARTÍN-ARTILES, Antonio; LOPE, Andreu; CARRASQUER, Pilar; MOLINA, Oscar; BARRIENTOS, Daniel; MOLES, Benjamí (2017): Adecuación y demanda de formación en la empresa. La inencontrable adecuación entre formación y ocupación. Anuario IET de trabajo y relaciones laborales, 4.
MARTÍN-ARTILES, Antonio; LOPE, Andreu;CARRASQUER, Pilar; MOLINA, Oscar; MOLES, Benjamí; BARRIENTOS, Daniel (2017): Impacto de la formación en la empresa sobre las trayectorias laborales de los jóvenes. Definición del marco conceptual. Reflexiones en torno al reto de la formación en la empresa. QUIT Working paper series, 21.