Anàlisi de variables sociològiques i psicològiques com a predictores d’ocupabilitat en el perfilat dels Serveis d’Ocupació de Catalunya – PerfilaSP

El perfilat és una eina a disposició dels serveis públics d’ocupació per a optimitzar l’assignació de demandants d’ocupació en els diferents programes o serveis de polítiques actives d’ocupació.

Així, el projecte PerfilaSP investiga com millorar els processos de perfilat que actualment s’apliquen en el Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC). Concretament, els objectius específics del nostre projecte són dos. Primer, analitzar la capacitat de variables sociològiques i psicològiques, actualment no observades, de predir l’ocupabilitat dels demandants d’ocupació. Segon, estudiar l’efecte causal del locus de control sobre la intensitat de la cerca d’ocupació.

Per a això, s’implementaran dues tècniques de producció de dades. D’una banda, administrarem un nou qüestionari que contindrà tres conjunts de variables: trets de personalitat, xarxes socials i expectatives laborals. D’altra banda, realitzarem un experiment de laboratori en línia per a estimar l’efecte del locus de control sobre la intensitat de la cerca d’ocupació.

Aquest projecte ha rebut finançament de l’Escola d’Administració Pública de Catalunya en la convocatòria de subvencions de treballs de recerca EAPC 2020.

Data inici: 05/10/2021
Data fi: 04/10/2022
Finançament: Escola d’Administració Pública de Catalunya
Referència: EAP002/21/000014
Investigador Principal: Oscar Molina
Equip: Joan Miquel Verd, Álvaro Fernández Junquera

Aquesta entrada ha esta publicada en Línies de recerca, Projectes en curs, Projectes en curs, Projectes en curs, Projectes I+D, Recerca, Relacions laborals i organització del treball, Tots. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.