La creixent externalització de serveis és un fenomen paradigmà tic dels canvis recents en les relacions d’ocupació. La progressiva erosió de la relació entre empleat i ocupador, aixà com la introducció del client com a actor en les relacions laborals poden modificar elements fonamentals del contingut de l’ocupació. D’aquesta manera, la present recerca es pregunta en quina manera les diferents prà ctiques d’externalització poden impactar sobre la qualitat de l’ocupació a partir d’un model d’anà lisi multidimensional, valorant aspectes relatius al salari, el temps de treball, l’estabilitat, l’entorn laboral, la negociació col·lectiva i les habilitats i el desenvolupament professional. Aixà mateix, la complexitat de l’externalització com a objecte d’estudi requereix una anà lisi en tres nivells: sectorial, organitzacional i individual. Per a aquesta anà lisi, la recerca és desenvolupada des d’una metodologia multiestratégica, articulant diversos mètodes de recerca i diverses fonts de dades i informació entorn d’un objecte d’estudi definit: la qualitat de l’ocupació externalitzada en diversos sectors del mercat de treball a Espanya amb la finalitat d’observar quins mecanismes poden protegir en millor mesura a aquests treballadors.
Autor/a: Alejandro Godino Pons
Director/a: Óscar Molina y Fausto Miguélez
Data de defensa: 27/10/2017
Enllaç: http://hdl.handle.net/10803/457907