La qualitat de l’ocupació externalitzada: anàlisi de la fragmentació de les relacions d’ocupació (2017)

La creixent externalització de serveis és un fenomen paradigmàtic dels canvis recents en les relacions d’ocupació. La progressiva erosió de la relació entre empleat i ocupador, així com la introducció del client com a actor en les relacions laborals poden modificar elements fonamentals del contingut de l’ocupació. D’aquesta manera, la present recerca es pregunta en quina manera les diferents pràctiques d’externalització poden impactar sobre la qualitat de l’ocupació a partir d’un model d’anàlisi multidimensional, valorant aspectes relatius al salari, el temps de treball, l’estabilitat, l’entorn laboral, la negociació col·lectiva i les habilitats i el desenvolupament professional. Així mateix, la complexitat de l’externalització com a objecte d’estudi requereix una anàlisi en tres nivells: sectorial, organitzacional i individual. Per a aquesta anàlisi, la recerca és desenvolupada des d’una metodologia multiestratégica, articulant diversos mètodes de recerca i diverses fonts de dades i informació entorn d’un objecte d’estudi definit: la qualitat de l’ocupació externalitzada en diversos sectors del mercat de treball a Espanya amb la finalitat d’observar quins mecanismes poden protegir en millor mesura a aquests treballadors.

Autor/a: Alejandro Godino Pons

Director/a: Óscar Molina y Fausto Miguélez

Data de defensa: 27/10/2017

Enllaç: http://hdl.handle.net/10803/457907

Aquesta entrada ha esta publicada en General, Publicacions, Tesis doctorials, Tesis doctorials entre 2015-2019. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.