El projecte investiga la relació entre formació i ocupació en situacions de crisis. La representació social de la formació com a factor fonamental en la consecució d’ocupació està avui molt estesa entre empresaris, treballadors, administració, sindicats i la gent en general. El projecte vol interrogar-se crÃticament sobre aquesta representació social. Per això volem entrar en l’entramat de la construcció social de la formació per a diferenciar aspectes que són pròpiament formació – sigui teòrica, sigui prà ctica – d’altres aspectes que podrem considerar “adherits” a la formació, però qualificables més aviat com “recursos culturals” o socials -xarxes socials, trajectòries de vida quotidiana- o bé d’uns altres que defineixen la situació social de les persones. Aquests factors diferenciats seran els que relacionem amb les formes de recerca, la consecució de l’ocupació i el canvi del mateix en situacions de crisis.
Data d’inici: 01/06/1994
Data fi: 01/06/1997
Finançament: DGICYT- Ministerio de Educación y Ciencia (PB93-0832)
Investigador responsable: Fausto Miguélez (coord.)
Equip: Carlos Lozares, Andreu Lope, Pedro López, Antonio MartÃn, Óscar Rebollo, Clara Llorens, Joel martÃ, Joan Miquel Verd, Enric Sanchis (Universitat de València)
Documents i publicacions:Â
Lope, A., López P., Lozares, C., MartÃn, A.,Miguélez, F., Llorens, C., MartÃ, J., Verd, J.M., (2000), ¿Sirve la formación para el empleo?. Madrid, Consejo Económico y Social