Les startups han sorgit com una via prometedora per a la creació d’ocupacions i el creixement econòmic, empoderades per diversos tipus de suport disponibles per als empresaris per ajudar-los a desenvolupar els seus negocis. Tanmateix, l’ èxit es limita a uns pocs, i construir una startup exitosa requereix accés a una à mplia gamma de recursos, entre ells capital financer, informació, coneixement i xarxes socials esteses amb persones clau. És un desafiament per a la majoria dels empresaris assegurar simultà niament aquests recursos i desenvolupar les habilitats necessà ries per construir reputació i xarxes, treballar en equip, amb inversors, socis i clients, i impulsar les seves idees per crear noves empreses exitoses.
Llançat el maig del 2017 a Barcelona, Espanya, aquest projecte analitza la producció i avaluació de valor durant l’etapa inicial de creació d’startups. Amb aquest objectiu, examinem com les persones cooperen en la creació de negocis i com s’avaluen aquests últims en relació amb el mercat a nivell microsociològic de les interaccions quotidianes. Aquest projecte és, per tant, una invitació a mirar més enllà de la visió comuna de l’ emprenedor com un corredor solitari per investigar el paper de múltiples parts interessades en les diferents etapes del procés de creació, l’ evolució de les seves xarxes de cooperació, quin tipus de problemes i desafiaments enfronten, i com les seves prà ctiques contribueixen a donar forma a la cultura de l’ emprenedoria.
El projecte està liderat per Guillaume Dumont i finançat pel Ministeri d’Economia, Indústria i Competitivitat (MINECO) a través del programa Juan de la Cierva.
Data inici: 01/06/2017
Data fi: 01/06/2019
Finançament: Ministerio de EconomÃa y Competitividad
Investigador Principal:Â Guillaume Dumont